Teekond ettevõtjaks 17#: kuidas jõuda tulemuseni?

On veebruari kuu viimane päev. Kodukontori akna taga näitab termomeeter ca -7 kraadi külma. Olenemata sellest, et planeerisin vaikset veebruari kuud, on hetkel esimene nädal üle pika aja kus peale esmaspäevaõhtuse vestlus-meditatsiooniõhtu ei toimu ühtegi töist kohtumist/koolitust. Võtan natuke rahulikumalt. Pööran rohkem tähelepanu iseendale – lõunased trennid, juuksur, lihtsalt olemine … kõik on täpselt nii nagu unistasin 🙂 Kuid sõltumata kohtumistevabast nädalast, olen isiklike tegevuste kõrvalt tegelenud toodete/teenuste arendusega. See on ääretult huvitav väljakutse nii mu enda isiklikus kui ka ettevõtte arengus. Miks?

Kuidas jõuda tulemuseni?

Alustava ettevõtja jaoks, kes alles otsib turul enda kohta ja ehitab kliendibaasi, tähendab iga puhkehetk riski, et soovitud eesmärkideni ei jõuta või siis tuleb arvestada tõsiasjaga, et peale mõningast puhkust on vajalik teha tegemata asju topelt koormusega. See on ettevõtjaks olemise üks oluline varjupool. Eriti just nendele ettevõtjatele kellel on ambitsioon kasvamiseks. Ja see on minul olemas. Ma olen eesmärkide usku ehk usun sellesse kui fookus on paigas, siis hakkab tekkima teadlikkus võimaluste nägemiseks ja valikute tegemiseks.


HEA TEADA! Müügiplaan sisaldab:

  • Müügieesmärgid – Miks? Mida? Tulemus, mida soovitakse saavutada.
  • Müügitegevused – Kuidas? Milliseid tegevused toovad soovitud tulemuse.
  • Tähtajad – Millal? Aeg, millal tegevused valmivad ja mis ajal tekib tulemus.

Olen selleks aastaks seadnud ääretult ambitsioonikad eesmärgid. Nende saavutamine olemasolevate toodete/teenustega on  ebarealistik. Eesmärke seades oli ka mul visioon ja mõtted võimalikest toodetest/teenustest, kuid mille nii looja kui teostaja olen hetkel ise. Mulle meeldib oma piire kombata ja neid liigutada. Sisuliselt tähendab see õrnalt iseenda suunamist mugavustsoonist välja. See on ka üks olulisemaid takistusi, miks sageli alustavad ettevõtjad katkestavad. Alateadlik soov olla mugavustsoonis on ohutum, kui astumine üle piiri tundmatusse.

Läbi DiSC-testi tulemuste iseenda parem mõistmine

Olen veendunud, et isiklik areng on see mis on ettevõtja jaoks sama oluline kui sobiva toote/teenuse leidmine. Uute toodete otsingu etapis jõudsin ma DiSC sertifikaadi koolituseni. Minu jaoks tähendas see täiesti uut teadlikkust iseendast. Kui ma lugesin DiSC inimtüüpe varasemalt, siis andsin endale täiesti teistsugusena “diagnoosi”.


HEA TEADA! DiSC® on inimkäitumist seletav ja lahtimõtestav mudel, mis kirjeldab inimeste erinevaid käitumiseelistusi ja käitumisstiile. DiSC® aitab:

  • Ennast paremini tundma õppida;
  • Teisi paremini tunnetada;
  • Õppida, kuidas luua tõhusamaid suhteid teistega- ja kohandada oma käitumist.

Testi tulemusel selgus et olen oma käitumisstiilist tulenevalt Looja inimtüüp, keda igapäevaselt juhivad nii domineeriv pool(ekstravert) ja analüüsiv pool (introvert). Looja inimtüüp on muudatuste algataja, soov pürgida ainulaadsete saavutuste poole, võivad olla kriitilised (sh enese suhtes) ja kellel on hirm suutmatuse ees täita isiklikke eesmärke. 

Enne testi tegemist ma ei arvanud et minus on peidus domineeriv käitumisstiil. Aga kui hakkasin mõtlema oma töö- ja ettevõtluselu peale, siis tegelikkus on see väga hästi ka toetanud (ja aegajalt ka takistanud) mu tegemisi. Nimelt on minu jaoks tegevustel väga oluline fookus ja see on ka ettevõtjaks olemisel ääretult oluline. Samas on negatiivseks poole vähene usaldus ja soov ise kõik ära teha. Loojad on huvitatud tulemustest ja täiusest, seega neid ei huvita niivõrd sotsiaalsed hoiakud. Nad võivad jätte endast jaheda kõrvalseisja ja taktitundetu otseütleja mulje (hm, ka seda on ette tulnud …).

Ilma tegevuseta jäävad eesmärgid unistusteks. Alguses, enne ettevõtlusega tegelemist, domineeris minus analüüsiv pool, mis väljendas end läbi perfektsionismi ehk soov ja nägemus ideaalsest tulemusest takistas tegutsemast. Tänasel hetkel kui olen tänud terapeudi praktikale on see pool oluliselt tasakaalukamaks muutunud. Analüüsivast käitumisstiilist pigem on saanud mu toetaja, kes aitab mul mõista kliendi vajadusi ja neile sobivaid tooteid luua. Kuna tegu on tõesti väga hea ja teaduspõhise tööriistaga siis soovitan testi teha või kui oled seda teinud, siis otsi üles tulemused ja seosta neid oma igapäevaeluga. Kui soovid jõuda ettevõtluseni, siis mis sind toetab ja mis takistab?

Millega tegelen?

Minu teekond ettevõtjaks on jõudnud sinna etappi et olen võtnud fookuse nende toodete loomisele, mis müüvad ilma minu kohalolekuta. Peale pikka kaalumist tegin otsuse luua esimene videokoolitus ja seda toetav e-raamat. Teema osas hetkel veel täpsemalt ei räägi, kuna töö on pooleli. Nende toodete müük eeldab ka mu kodulehekülje arendust, millega ka hetkel tegelen. Võrreldes eelmise aastaga, olen sel aastal võtnud rohkem riske ettevõtjana. Riskid on seotud nii aja kui rahaga. Sel aastal on tõusnud nii turunduskulud kui ka siis investeeringud ettevõtte viimisele täiesti uuele tasandile, millele on kulunud juba üle 50% eelmise aasta kasumist. Summades ei ole see midagi väga suurt, kuid väikese alustava ettevõtja jaoks on see niivõrd oluline, et sellega kahjumisse jäämine sisuliselt viib ka selle aasta tulemused negatiivseks. Seda ka just seetõttu, et samal ajal kui pühendudes aja toote arendamisele ei ole võimalik tegeleda muuda tegevustega. Seega on justkui “munad ühes korvis”. Seega ma väga loodan, et minu sisetunne on hetkel tehtud valikute osas tulemuslik. Väljakutseid palju, eks!?

Lisaks eeltoodule minus domineeriv käitumisstiil soovib näha tegevusi mis toovad kiire tulemuse, kuid videokoolituse ja e-raamatu väljatöötamie on oma olemuselt ajamahukas töö (eriti kui teed seda esimest korda), mille tulemusi saab mõõta alles aasta teisel poolel. Kuid on ju ka ütlus “Kes ei riski, see shampust ei joo”. Igaljuhul teen kõik selleks et soovitud tulemuseni jõuda ja kui tõesti ei jõua, siis olen väga väärtusliku kogemuse võrra rikkam. Öeldakse ju ka investeerimise valdkonnas, et seni kuni sa enda rahaga ei riski, siis oled pigem teoreetik 😉 Muutugem praktikuks ja loogem väärtust! 😉

Ehk kuidas jõuda tulemuseni? Tänase hetke eduvalem, mida ma katsetan on järgmine …. (aasta lõpus on selge kas see ka õigustas riske!):

  1. Eesmärgid paika!
  2. Julge näha võimalusi (uued tooted?)
  3. Riski (ka rahaliselt, juhul kui kasvuks on see oluline)

P.S. Kui planeeritud eesmärgid selleks aastaks saavutan, siis premeerin end järgmisel aastal virtuaalassistendi teenuse sisseostuga 😉 Oi, see saab oleme väga hea kingitus! Lisaks ka kompromiss minu sisemise Loojaga, kes soovib kõike ise ära teha 🙂

Imelist kevadkuu saabumist!

Nartsisside õitsemine ei ole enam kaugel! 😉

Autor: Sirle Truuts